Sayfalar

26 Aralık 2010 Pazar

Bir Tren Yolculuğu

 

Şöyle keyifli bir yolculuk hayal edin. Biraz çocukluk, biraz iyimserlik, biraz da heyecan katın.
Hafta sonu Ankara yolculuğumun hayalini kurdum bir gün önceden.
Nostalji yaşamak istedim.
Çocukluk günlerimin kara treniyle.
Gazetem, kitabım, kâğıt kalemim, suyum... Bir de küçük kızım.
Tren garı büyük bir coşku içinde yolcularını karşılıyordu adeta.
Sonra,
Trenin o hoş tıkırtısını, demir raylar üzerinde ağır ağır süzülen bir lokomotif, ona ekli siyah vagonlar ve sessizlikleri bozan acı bir düdük sesi tamamlar.
Yapmanız gereken tek şey derin bir nefesle gözlerinizi bir kaç saniye kapatıp cam kenarındaki koltuğunuza yaslanmak ve birazdan başlayacak olan görsel şölene hazır olmak.
Trene ilk kez binmenin heyecanını yaşıyor küçük kızım.
Ben de çocukluğumu...
***
Bir an,
O eşsiz insan, Atatürk'ün yurt gezilerinde treni kullandığı geliyor düşüncelerime. Ve meşhur sözleri:

"Yaver en sevdiğim şarkıyı çal."

Özel vagonundan sevdiği şarkıları dinlerken, bir yandan da yurt savunması için yeni stratejiler
geliştiriyordu üstün dehasıyla.
Trene bindiğim için bir kez daha seviniyorum.
***
Güneşin sıcak dokunuşları içimizi ısıtan sevgili gibi.
Toprağın cömertliğini, insan emeğini, alın terini görüyorum tarlalarda.
Çok uzaklarda birer siluet gibi duran ağaçlar esmer dağların eteklerinde mevsimin en güzel görüntülerini sergiliyorlar yeşil bir uyum içinde.
Yol boyunca,
Masmavi gökyüzünü, bulut kümelerini, narin kırmızı gelinciklerin salınışlarını seyrediyorum.
Doğadaki ilginç manzaraları yakalamaya çalışıyorum penceremdan.
Ve tüneller...
Eğer o sırada kitabınızla, gazetenizle meşgulseniz,
Esrarengiz bir karanlıkta bulursunuz kendinizi ansızın.
Karanlıkların da bir güzelliği olduğunu tünel çıkışında aydınlığa kavuşunca hissedersiniz.
İçiniz rahatlar.
Son istasyona yaklaştıkça içimi sevinç kaplıyor.
Beyin gücümü kullanarak yakaladığım görüntüleri zihnimde saklayacağımı düşünerek.
Sessizliği, huzuru, çocukluğu yeniden yaşamak, güne farklı bir coşku katmak için tren hoş bir alternatif.
Zihninizi olumsuz düşüncelerden arındırmak için de en uygun yolculuk.



Ferda Balkaya Çetin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...