Sayfalar

26 Aralık 2010 Pazar

Sonbaharın Renkleri



Özlemle beklenen yağmurların toprakla buluşmasına ıslanarak tanıklık edebilmenin,
Tamamen gri bulutlarla kaplı gökyüzünün kasvetli görüntüsünü, yaşamanın verdiği bir
hazla içime sindirebilmenin güzelliğini yaşıyorum kıpır kıpır çocuksu bir sevinçle.
Yeni bir mevsime doğru yolculuk başlamak üzereyken sonbaharın benzersiz renkleriyle
yaşanan bu son günleri kaçırmamak için, dolaşıyorum ince ince yağan yağmurla birlikte.
Adımlarımla savrulan sarı yaprakların mevsime yakışırlığı onaylanıyor kendiliğinden.
Sarının, turuncunun, yeşilin, kırmızının ve kahverenginin ağaçlar üzerindeki birbirine
karışmış renkleriyle oluşan bu sıradışı ahenge canlılık katıyor her bir damla.
En karanlık ruhları bile aydınlatan tablo gibi görüntüsüyle.
İnce ince yağıyor yağmur.
Doyuyor toprak suya.
Doğadaki alıp verme arasındaki denge toprağın bereketiyle fışkırıyor, hiç bir ressamın
bulamayacağı renklerle.
Rüzgâr, yağmurun armonisine eşlik ediyor sanki.
Yaşamın güzelliğini fısıldar gibi gönüllere.
Yazdan kalan günlerin etkileri silinirken yavaş yavaş, doğanın saklı güzellikleriydi değişen.
Değişimlerin ruhumuzda bıraktığı etkilerle öğrenirken yeniden sevmeleri, doğanın
öğreticiliğinde kamaşıyor bu kez gözlerim.
Sonsuz bir sevgiyle akıyor yüreğime yaşadığım her an.
Kendi inisiyatifimdeki bu günü monotonluktan kurtarıp eşsiz bir güne çevirmenin
mutluluğunu hissediyorum bakışlarımın değişen rengiyle.
Gördüğüm güzellikler için seviniyorum.
Ayaklarımın altından kayan toprağı gözlerimle okşarken avucumu dolduruyor her su
damlası.
Düşünüyorum varoluş hikmetini.
İşte diyorum damlalarla gelen tüm güzellikler karşımda renk renk;

seç hangi rengi istersen / seç / senin olsun
sarı yapraklarla dolsa da bahçen
bir tek yeşil yaprak
umudun olsun

Dudaklarımda bir dua,
Ve içten bir dileyiş oluyor düşüncelerim...


Ferda Balkaya Çetin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...