Sayfalar

28 Aralık 2010 Salı

Öğretmen Olmak


Elim birine değsin
                   Isıtayım üşüyünce
                   Boşa gitmesin
                   son sıcaklığım”
                   Rıfat Ilgaz

                 “Bir sevdadır” öğretmenliğim.
                   Hiç bitmeyen.
                   Öyle başladı, devam ediyor öyle.
                   Uçsuz bucaksız bir gökyüzünde parlayan   yıldızlarımdı
               öğrencilerim.
                   Dağıldık birlikte evrene.
                   Rengârenk çiçeklerimdi dört mevsim bahçemde açan.
                   Bereketli toprağımdan.
                   Hayat veren öz suyumdu dupduru bilgi pınarımdan akan.
                  Öğretmen olmak!
                   Işık ışık yayılmak Mustafa Kemal’in bakışından Anadolu’ya.
                   Dalga dalga sürüklemek onbinleri, çoğalarak.
                   Kucaklamak yaşamı büyüyerek gönüllerde.
                   Ve öğretmen olmak,
                  Dalgalanmak göklerden bayrak bayrak, yansımak insan sevgisiyle
              yeryüzüne…
                   ……
                   adım yok benim sormayın
                   önemli değil nerede yaşadığım da
                   ben ki
                   edirne’den kars’a kadar kök salmışım
                   benim elimde filizlenecek genç beyinler
                   nasıl eğilir nasıl
                   her zaman dik olan bu onurlu başım
                   “bir vatan uğruna yarab ne güneşler batıyor”
                  derken, yürekten duygulanışım
                   belli ki beni örnek alacak
                   oğlum kızım yavrularım
                   özüme ihanet yakışmaz bana
                   değil mi ki hepsi
                   bir cennet vatan uğruna…

                   adım yok benim sormayın
                   ahmet mehmet ayşe  fatma ne fark eder
                   yüreğimde
                   dünyaya örnek bir ulusun gururu
                   elimde
                   Mustafa Kemal’imin meşalesi
                   beyaz tebeşirim
                   “Türk’üm, doğruyum, çalışkanım”
                   ben ki
                   kararmış yüreklere sevgi tohumları saçmışım
                   ilaç olsun diye bir nebze
                   ben ki
                   yavrularıma ilmi insanlığı merhameti öğretmişim
                  örnek kişiliğimde
                  onuruma söz getirtmem

                  adım yok yok sormayın
                  ahmedim  mehmedim  ayşe  fatma emineyim
                  elimde beyaz tebeşirim
                  özümde
                  “varlığım armağan olsun Türk varlığına”
                  vatanımın her köşesinde
                  BEN ÖĞRETMENİM!.

Ferda Balkaya Çetin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...